På mig gjorde det ondt, ikke at fremstå professionel og autentisk.
Og min bundlinje . . . den var helt enig!
I dag er der helt styr på min platform. Mine billeder, den røde tråd og det samlede udtryk.
Men sådan har det ikke altid været. Det kan jeg godt afsløre.
De første år jeg var selvstændig var min platform helt anonym, den var nærmest ikke eksisterende.
Og den forretningsprofil jeg kommunikerede mine ydelser fra, var en halvrodet profil hvor mine ydelser og produkter befandt sig i en indpakning, der på ingen måde matchede det jeg så vildt gerne ville hjælpe mine kunder med.
Nemlig, at skabe det lækreste, mest unikke, autentiske og indbydende billedmateriale til deres virksomhedsprofil – og deres markedsføring generelt.
Og det var ærlig talt ikke muligt fra min daværende virksomhedsprofil. Den viste på ingen måde viste hvilke resultater man kunne få hjælp til hos mig.
Og her tænker du måske; ”Hvordan i al verden kan man sælge visuelt unikt og professionelt indhold til virksomheder, når man selv står i det nærmest modsatte”?
Og ja! det er ikke det nemmeste…
Jeg var jo godt klar over, at den ikke gik.
Min udfordring var bare at jeg vidste, at jeg blev nødt til at sige farvel til de samarbejdspartnere og tætte relationer der havde hjulpet mig, men som nu ikke længere havde den rette erfaring og kompetencer inden for det resultat jeg ønskede.
AV!
Det var bestemt ikke let. Jeg havde dårlig samvittighed over at takke af for denne gang. Det føltes lidt som om, at jeg svigtede dem der havde hjulpet mig i gang. Jeg havde seriøst dårlig samvittighed.
Og samtidig et stort ønske om at træde ud i en virksomhedsprofil der var 100% mig. Det føltes vildt fordi at jeg på daværende tidspunkt ikke vidste hvordan jeg skulle komme i mål.
Hvor skulle jeg starte og hvordan skulle jeg få hjælp til opgraderingen? Hvem skulle jeg have fat i? Kunne jeg klart udtrykke og beskrive det jeg visuelt drømte om, var det nu jeg skulle ændre på det hele og hvad med omkostningerne? Havde jeg overhovedet til den investering?
Når vi skal videre, når vi er færdige med noget og skal steppe op eller justere, så bliver vi jo altid nødt til at slippe noget gammelt.
Og her havde jeg et hav af forklaringer på hvorfor det ikke skulle være nu!
Alt i mens jeg vidste, at en visuel opgradering hele vejen rundt, ville gøre en markant forskel i mig og i min forretning.
Den forretningsprofil jeg havde, føltes for lille, – den voksede ikke med mig.
Mine nye ydelser jeg løbende skabte, passede simpelthen ikke længere ind i den gamle.
Og så gik jeg i gang.
Jeg forstod jo senere, at jeg selvfølgelig selv skulle igennem hele denne proces for netop at kunne hjælpe mine kunder bedst muligt igennem deres.
Da beslutningen var taget om, at opgradere mit forretningsudtryk inkl. at opsige løsninger og “hjælpere” der ikke længere var et match, faldt mange ting på plads. Sådan som de (næsten) altid gør, når man har besluttet sig for noget!
Fotograf, grafiker, styling, webbureau ect. landede lige som de skulle og holdet jeg arbejdede med, leverede 100% ind på min brief om mit ønskede resultat.
Hvilket selvfølgelig var meget tilfredsstillende. Men det der betød mindst lige så meget var, – at jeg hele vejen i forløbet følte mig set og hørt at de folk som jeg samarbejdede med. At det var helt OK at have mange specifikke krav – og ændre dem undervejs.
Og det vigtigste; at jeg lærte en h……. masse undervejs. Erfaringer jeg selvfølgelig i dag benytter når jeg skaber visuelt indhold til mine kunder der alle ønsker et unikt vindue ind til deres forretning og en professionel platform at tilbyde deres produkter og ydelser fra.