– når du får skabt et nyt og professionelt udtryk?
At brande sin virksomhed og træde frem på markedet fra en ny, tiltrækkende og professionel forretningsprofil er en fantastisk følelse MEN kan også for mange føles sårbart og usikkert.
Når vi profilerer os selv, klart og tydeligt, og positionerer os som et brand, en virksomhed med de unikke kompetencer vi har, så vil folk nemlig have en mening om os. De vil tjekke os ud. Have en holdning til os. Og forventninger om, at det vi udstråler, fra den platform vi kommunikerer fra, matcher vores ydelser og de løsninger vi sælger.
Og her kan der hurtigt opstå en frygt for, at vi ikke kan leve op til det vores målgruppe mødes af, når de ser os på de sociale medier.
Vi kan nemt få en følelse af, at vi ikke er så professionelle, dygtige, lækre, pæne, erfarne, sunde, ægte osv., som det vores billeder og film fortæller og udstråler.
Selvfølgelig har vi et ønske om, at vores forretningsprofil skal repræsentere det vi står for, hvor vores løsninger og budskabet skinner klart igennem.
At den understøtter vores virksomhed og vores brand på bedste vis.
Men her kan Janteloven godt komme frem og tynge vores danske skuldre. For hvad nu hvis vi ikke kan leve op til det vi brander os på, eller at vi slet ikke er så succesfulde som vi, på ydersiden, ser ud til at være?
Ønsker vi at tiltrække vores idéelle kunder skal vi turde at stå frem – og stå på mål for den løsning, det produkt eller de ydelser vi leverer.
For mange mennesker er det dog, ikke en naturlig del af dem selv, at lade sig fremstille. At være synlig. At skille sig ud. At stå frem.
Vi er nemlig mange der ikke bryder os om følelsen af at være i centrum, eller frygter at ’stikke næsen’ for langt frem. Tænk hvis vi syner af at være ”for meget”, ”for lidt”, ”for perfekt”, ”for useriøs”, ”for vigtig” osv. osv.
Ved vi hvordan vi på bedste måde deler vores budskaber, vores kerneydelser, vores budskaber og de løsninger vi sælger, så ved vi også, at vi via vores kommunikation eksponeres for rigtig rigtig mange.
Og her kan vi nemt føle et pres.
For kan vi overhovedet leve op til vores ydre profil.
Og er vi egentligt det værd?
”Lille mig der har en enkelmands-virksomhed”…
”Os, vi er kun 4 mand i virksomheden”…
”Er det ikke liiige at spille med lidt for høje kort”….
Men er du din egen forretning, er det en afgørende faktor, at du er synlig på markedet. At du skiller dig ud.
Og alle der gør en forskel, alle der tilbyder løsninger eller sælger produkter, der bidrager positivt til deres kunder, fortjener en troværdig, lækker visuel og professionel forretningsprofil. En profil der understøtter både dig og dine løsninger – og den værdi dine kunder investerer i.
Jeg er helt sikker på, at du er det værd.
Selvfølgelig skal din forretningsprofil være en dine potentielle kunder kan spejle sig i og en profil de bliver tiltrukket af.
Hvordan skal du ellers kunne hjælpe dem, med alt det, som du er en af de bedste til?